Komunikacja biznesowa międzykulturowa.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób, które współpracują z przedstawicielami
odmiennych kultur.
Cele szkolenia:
-
Przedstawienie zasad efektywnej komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji biznesowej.
-
Uświadomienie różnic kulturowych mających wpływ na jakość kontaktów.
-
Rozpoznanie mocnych i słabych stron z zakresu umiejętności komunikacji.
-
Przeanalizowanie różnych sytuacji komunikacyjnych i omówienie modeli zachowań odbiegających od polskich standardów.
-
Poznanie zasad prowadzenia skutecznej korespondencji handlowej.
Korzyści dla uczestników:
-
Poznanie kluczowych zasad współpracy z partnerami z różnych obszarów kulturowych.
-
Uświadomienie konieczności dobrego przygotowania się do pracy partnerami z innej kultury .
-
Nabycie umiejętności przewidywania sytuacji trudnych lub nietypowych oraz poznanie możliwości reagowania na nie.
-
Zdobycie wiedzy na temat swoich umiejętności komunikacyjnych.
-
Wzrost pewności siebie wynikający z pogłębienia wiedzy.
-
Przygotowanie pracowników do współpracy z partnerami z różnych obszarów kulturowych.
Moduł 1. Komunikacja. Zasady uniwersalne.
-
Skuteczna komunikacja
-
Jak mówić (pisać), aby być zrozumianym
-
Jak aktywnie słuchać (czytać), aby dobrze zrozumieć i zapamiętać
-
Bariery komunikacyjne
-
Przykłady nieefektywnej komunikacji
-
Style komunikacji
-
Rozpoznanie własnych mocnych i słabych stron
-
Elementy pozytywne i destruktywne w procesie komunikacji
-
Wpływ komunikacji na emocje
-
Przeszkody w skutecznym komunikowaniu się
-
Zasady prowadzenia korespondencji
-
Formy grzecznościowe w korespondencji oraz kontaktach osobistych
-
Archiwizacja korespondencji mailowej
-
Formy efektywnego przekazu informacji w korespondencji
-
Problemy i niespodzianki językowe
-
Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
-
Przygotowanie do telefonicznej rozmowy handlowej
-
Problemy językowe
-
Zapis i archiwizacja informacji
-
Nawiązywanie dobrych relacji „ na odległość”
-
Praca z nowym klientem
-
Zasady pracy z klientem w sytuacji zastępstwa
-
Procedury i zasady firmowe
-
Standardy obiegu informacji dotyczących kontrahenta
Moduł 2. Współpraca międzykulturowa
-
Poznanie kraju kontrahenta
-
Stereotypy kulturowe
-
Normy i zwyczaje
-
Hierarchia społeczna
-
Wartości i ich wpływ na komunikowanie się
-
Święta narodowe i religijne
-
Tematy dozwolone vs tematy tabu
-
Struktury firmowe, decyzyjność i odpowiedzialność pracowników
-
Źródła zdobywania informacji
-
Płeć a komunikacja biznesowa
-
Znaczenie i wpływ religii na kontakty handlowe
-
Przyczyny powstawania konfliktów z kontrahentami
-
Postępowanie w sytuacji konfliktowej
-
Asertywność i zachowania asertywne w kontaktach handlowych
-
Asertywne radzenie sobie z krytyką i próbami manipulacji