Logo

Komunikacja biznesowa międzykulturowa.

 Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób, które współpracują z przedstawicielami

odmiennych kultur.

 

Cele szkolenia:

  • Przedstawienie zasad efektywnej komunikacji  ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji biznesowej.

  • Uświadomienie różnic kulturowych mających wpływ na jakość kontaktów.

  • Rozpoznanie  mocnych i słabych stron z zakresu umiejętności komunikacji.

  • Przeanalizowanie różnych sytuacji  komunikacyjnych i omówienie  modeli zachowań odbiegających od polskich standardów.

  • Poznanie zasad prowadzenia  skutecznej  korespondencji  handlowej.

Korzyści dla uczestników:

  • Poznanie kluczowych zasad współpracy z partnerami z różnych obszarów kulturowych.

  • Uświadomienie konieczności dobrego przygotowania się do pracy partnerami z innej kultury .

  • Nabycie  umiejętności przewidywania  sytuacji  trudnych lub nietypowych oraz  poznanie możliwości reagowania na nie.

  • Zdobycie wiedzy na temat swoich umiejętności komunikacyjnych.

  • Wzrost pewności siebie wynikający z pogłębienia wiedzy.

  • Przygotowanie pracowników do współpracy z partnerami z różnych obszarów kulturowych.

     

Moduł 1. Komunikacja. Zasady uniwersalne.

  • Skuteczna  komunikacja

  • Jak mówić (pisać),  aby być zrozumianym

  • Jak aktywnie słuchać (czytać), aby dobrze zrozumieć i zapamiętać

  • Bariery komunikacyjne

  • Przykłady nieefektywnej komunikacji

     

  • Style komunikacji

  • Rozpoznanie własnych mocnych i słabych  stron

  • Elementy pozytywne i destruktywne w procesie komunikacji

  • Wpływ komunikacji na emocje

  • Przeszkody w skutecznym komunikowaniu się

     

  • Zasady prowadzenia  korespondencji

  • Formy grzecznościowe  w korespondencji oraz kontaktach osobistych

  • Archiwizacja korespondencji mailowej

  • Formy efektywnego przekazu informacji w korespondencji

  • Problemy i niespodzianki językowe

     

  • Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej

  • Przygotowanie do telefonicznej rozmowy handlowej

  • Problemy językowe

  • Zapis i archiwizacja informacji

     

  • Nawiązywanie  dobrych relacji  „ na odległość” 

  • Praca z nowym klientem

  • Zasady pracy  z klientem w sytuacji zastępstwa  

  • Procedury i zasady firmowe

  • Standardy obiegu  informacji  dotyczących  kontrahenta

Moduł 2. Współpraca międzykulturowa

  • Poznanie kraju kontrahenta

  • Stereotypy kulturowe

  • Normy i zwyczaje

  • Hierarchia społeczna

  • Wartości  i ich wpływ na komunikowanie się  

  • Święta narodowe i  religijne  

  • Tematy dozwolone vs tematy tabu

  • Struktury firmowe, decyzyjność i odpowiedzialność  pracowników

  • Źródła  zdobywania informacji

  • Płeć a komunikacja biznesowa

  • Znaczenie i  wpływ religii na kontakty handlowe

     

  • Przyczyny powstawania konfliktów z kontrahentami

  • Postępowanie w sytuacji konfliktowej

  • Asertywność  i zachowania asertywne w kontaktach handlowych

  • Asertywne radzenie sobie z krytyką i próbami manipulacji